VIATGE A TOLEDO I ALMAGRO

El passat dijous 11 de maig, la classe de 3r d’ESO va realitzar una excursió de dos dies a Toledo i Almagro.

El primer dia, com que el viatge anava a ser molt llarg, l’eixida va ser a les 7:30 del matí. En el trajecte vam fer dues parades per esmorzar, descansar i anar al bany, així no es faria tan pesat estar fins al migdia en l’autobús.
Quan arribàrem a Toledo, vam anar cap a la plaça més important de la ciutat, la “Plaza de Zocodover”. Aquest nom prové de l’àrab i significa “mercat de bèsties de càrrega”, ja que quan la ciutat era hispanomusulmana, allí es venien una gran quantitat d'animals, com cavalls, egües, rucs... En la plaça, el professorat ens va deixar unes hores per a dinar i per a passejar un poc per la ciutat.
En acabar, pujàrem en un trenet turístic, en el qual vam veure la ciutat mentre que ens explicaven un poc de la seva història. Quan estàvem als afores de la ciutat, baixàrem, i aprofitant les vistes, ens vam fer unes quantes fotos. Una vegada acabat el trajecte en trenet, tinguérem unes hores més lliures, en les quals la gent va anar al Museu de l’Exèrcit, la Catedral de Toledo...

En finalitzar les hores lliures, ens vam retrobar a la “Plaza de Zocodover” allí començàrem a fer una ruta turística a peu per Toledo, on ens van explicar i mostrar moltes coses interessants que hi havia per Toledo, com els “trampantojos”, els carrerons robats...
En concloure la visita turística, ens anàrem tots a l’hotel, on vam descansar un poc de tot el dia i ens arreglàrem per a sopar.
Una vegada sopats, vam proposar donar una volta nocturna per la ciutat, com hi havia gent que estava cansada i altra que no, alguns es van quedar a l’hotel i altres van fer la ruta nocturna.

L’hotel estava als afores de la ciutat i vam haver de caminar un poc fins arribar al centre.

En arribar al centre, vam anar a veure la Catedral, allí ens férem unes fotos amb l’edifici il·luminat. Una cosa curiosa que va passar és que quan ja havien passat uns dos minuts de fer-nos les fotos, a les dotze de la nit, les llums de la catedral s’apagaren, per estalviar llum. Ens  va vindre molt justet fer-nos les fotos!
Després d’estar allí una estona tornàrem  a l’hotel, i anàrem tots a dormir.

Al dia següent, després d’esmorzar, anàrem a Almagro, el poble era bonic, però el que realment destacava era la plaça principal, on es trobava el corral de comèdies, el millor conservat d’Espanya. Allí assistírem a l’obra de teatre “El virtuoso adulterio”, l’obra fou entretinguda i un actor ens explicà com funcionava en la seva època, com que era un dels llocs públics on coincidien les diferents classes socials, ens explicà que estaven dividits en diferents zones depenent del sexe i l’estament. Una de les coses més curioses, és que hi havia una persona encarregada de pressionar a les dames perquè deixaren lloc a més gent i que els nobles estaven en una sala a part, amb una xarxa de fusta davant, de manera que ells podien veure l’obra i a tota la gent, però el poble no els podia veure i a més, tenien accés als vestidors dels actors i actrius!

En acabar l’obra, dinàrem allí en Almagro uns entrepans que ens havia preparat un bar i després tornàrem cap a casa, fent les mateixes parades que a l’anar.
La veritat és que fou una excursió molt bonica, però el viatge molt pesat, estem segures que tots tornaríem sense pensar-s’ho dues vegades!

Núria Terraes i Ainoa Fayos
                                                                                                     3 ESO B

Entrades populars d'aquest blog

Aprendre anglés amb cançons subtitulades